Welkom op de Sanders weblog


U bevindt zich op de weblog van Sanders Hengelsport.

Op deze blog vind u in de toekomst diverse artikelen geschreven door het Sanders Team. Voor vangst verslagen en tips en tricks, Volg deze blog.

donderdag 17 juni 2010

19kg spiegel voor sander

Vorig jaar zag ik in spiegel magazine een foto van een mooie vis bij mij in de regio, ik besloot om het water eens in gaten te gaan houden en er op het juiste moment eens te gaan bevissen.
Halverwege mei heb ik er 2 avond sessies gevist dit resulteerde in een 14,5 kg schub en ik loste een vis kort na de aanbeet. Helaas ging de vis vrij vlot in de paai en heb ik 1 avond sessie geblanked.
Na een paar dagen sloeg het weer om en stond de wind vol op de kant te beuken.
Dit was het moment op een mooie voerplek aan te leggen. Ik voerde ongeveer 5 kg boilies verspreid op de stek.
De volgende nacht moest het dan gaan gebeuren. Helaas was mijn stek bezet en moest ik wachten tot een uur of 11 totdat mijn stek vrij kwam. Gelukkig visten deze jongens niet op mijn voerplek dus ik kon er met vertouwen gaan zitten vissen. De wind was helaas wel gaan liggen. Na ongeveer anderhalf uur kreeg ik een volle fluiter op mijn linker hengel. Na een zware dril kon ik de vis scheppen. Een mooie spiegel karper lag in het net. Toen ik de vis ging wegen schrok ik eigenlijk wel want de naald stopte pas op 19kg.
Deze vis oogde veel kleiner. Toen zag ik het direct, het was de topspiegel van de plas. De vis was helaas afgepaaid maar dat mocht de pret niet drukken. De buit was binnen. Een paar uur later ving ik nog een schub van rond de 12 kg. Het avontuur op dit water zit er voorlopig weer op, en sneller dan verwacht kan ik op mijn nieuwe water aan de slag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten